5 Kasım 2009 Perşembe

New York Anilari 2


Brooklyn Köprüsü

Blog işini iyice serdim biliyorum ama daha önce yaşamadiğim bir yazi kitlenmesi yaşiyorum bugünlerde :) Günlerdir kafamda neredeyse 30 tane yazi hazir, ama ne zaman ekran karşisina geçiyorum, kelimeler dökülmüyor parmaklarimdan :( Artik kendimi zorlamam gerek diye düşünüyorum... İnşallah eski halime dönerim...

Önceki yazimda NY'a geldiğim gecede kalmiştim. Sabah olsun da başlasin artik macera :)

İlk sabahim yağmurla başladi New York'ta. Gece geç yatmama rağmen sanirim jetlagin etkisiyle çok zinde kalktim. Geceden kuzenim ve ev arkadaşi Türkiye'den getirdiğim haritalarin üzerinde o gün gezmemi istedikleri yerleri ve izlemem gereken yollari işaretlemişlerdi. İlk gün Downtown günü :)

Şehrin plani ilk olarak çok garibime gitti, dikey ve yatay kesişmelerden oluşan bir şehir :) Çözdükten sonra öyle kolay ve zevkli ki... Tipki ilk önce metro sisteminin feci karişik gelmesi ve 3 gün metroya binmeyi reddetmem gibiydi :) İlk an insan panikliyor tabii, tek başina dolaşacağim!

Şuna inaniyorum ki bu şehirde kaybolmaniz çok zor!! Gerçekten yahu... Gideceğiniz yönü mü şaşirdiniz? Hemen bir sokak başina gidin, sokaği kesen avenue'yü ve sokak ismini haritanizda bulun ve voilaaa işte doğru yoldasiniz :) Hiç utanmadim, kafamin kariştiği her an bir köşede durup açtim haritami :)

İlk gün Downtown gezisi için kuzenimle beraber evden çiktik sabahin köründe. O işe gidecekti, ben de tek başima şehri keşfedecektim ilerleyen her gün olacaği gibi :) Hemen köşe başindan içine sade krem peynir sürülmüş, üzümlü ve tarçinli bagel ve sütlü şekerli kahvemizi aldik :) Benim favorim bu menü oldu, hep bunu yedim :D

Ben çok beğendim bu bagel işini... Simit gibi ama susamsiz, açma gibi ama daha yağsiz ve daha sert... Her çeşidi var, tatli tuzlu, içine sürdürebileceğiniz bir sürü krem peynir çeşidi var...

Hemen metroya indik, şansima kuzenimin evinin hemen yakinindaydi metro istasyonu ve neredeyse bana gerekli olan tüm trenler geçiyordu buradan :) West 4 Street istasyonuna hoşgeldiniz :) Bana 2 haftalik sinirsiz metrocard aldik ve ben ilk günü yürüyerek geçirmek istediğim için sokaklara geri döndüm.

Bir yandan haritaya bakmaya çalişiyorum bir yandan kahvem ve şemsiyemi tutmaya çalişiyorum. Zaten bir korku havasi hakim ruhuma :) Kizim senin ne işin var, bak tek başina kaldin sokaklarda, korkma Caramel, alişicaksin, sen dur bi sigara yak iyisi mi, bi kafani topla...


City Hall
Tam ben sigarami yaktim, şemsiyemin altindan haritaya bakiyorum bir adam yanaşmaz mi yanima! Offf olacak iş mi bu! Adam yanima yanaşti dibime kadar, Pardon dedi bana bir sigara verir misiniz? Haydaaa nerden çiktin be adam! Zaten korku sarmiş ruhumu, ne cevap vereceğimi şaşirdim bu ani gelen soruya.. Ne bileyim ben bu amerikalilarin bu kadar otlakçi oldugunu :D

Nazik ama sert bir sesle lütfen gidin beni rahat birakin dedim, hiç ikiletmedi uzaklaşti! Şaşirdim kaldim, ama daha sonra her gün bu gibi insanlarla hep karşilaştim, sen sigara yakinca yanaşiyorlar, nazikçe isteyip sonra ikiliyolar :) Bu yüzden dikkat edin, çantanizdan tüm paketi çikartmayin sigara falan yakacağiniz zaman!!! Tek dal çikartin yakin, isterlerse de ben de tek sigarami içiyorum deyin.. Bunlari uzun uzun anlatiyorum, ben şaşirdim siz şaşirmayin :) Yazilarimdan bikaç tane şey işinize yararsa birgün, beni anarsiniz kalbimin kaldiği şehirde :)

Tüm gün yürüdüm o yağmurun altinda deliler gibi, hiç dinmedi!


City Hall Park

İlk günkü duraklarim: Soho, Tribeca, Broadway, Brooklyn köprüsü, City Hall park, Ground Zero, Trinity Kilisesi, Wall Street, Canal Street, West Village, Century 21 ve Carrie'nin evi :D

Aklimda bunlar kalmiş... Century 21 birçok markayi ucuz bulabileceğiniz toptanci gibi bir mağaza.. Ne kadar büyük anlatamam, 2 saatte zor çiktim :) Çiktiğimda elim kolum poşet doluydu ve ayaklarimda yeni bir çift yağmur botu vardi :D


Wall Street

En çok garibime gidenlerden biri yağmur çamur demeden milletin spor yapmaya devam etmesiydi! Yağmurluk bile giymeden atlamişlar çiplak çiplak sokağa, koşuyorlar Brooklyn köprüsünde... Bir de iş kadinlari bile yaz yağmurunda parmak arasi terlik giyiyordu. Burada olsa deli mi nedir deriz, ama 2. günden sonra ben de flip flop geçirdim ayağima :)


 Wall Street

Akşam olup da eve vardiğimda yorgunluktan ölüyordum ama kendime güvenim gelmişti nihayet :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder