14 Nisan 2011 Perşembe

Polikistik Over Sendromuyla Hayat-2

Nerede kalmistik? Kilo alip vermeler… Size anlatmaya cabaliyim:
2001′de liseden mezun olurken 18 kg verdim, herkesi saskinliga ugrattim. Hala buzdolabimin ustunde o fotolar vardir ve bakip bakip ic geciririm :) Hatta komsum VespaGirl bu fotolari gormustur, sahidim var yani, yalan degil aaaa :D Baya da kafama kakmistir nasil simdi bu haldesin diye, haklidir! 2001 yazinda 54 kgya kadar dustugumu hatirliyorum. Uzun zamandir gormedigim insanlar sokakta beni cevirip ne yaptin sen diye soruyorlardi :) Mantikli bir sekilde her bolgeden zayiflamistim, seker ihtiyacimi surekli cignedigim ve atip yenisini yedigim cilekli sakizlardan gideriyordum! Akla bak :) 54 kg benim icin bir mucizeydi! Hatta diyebilirim ki fisstikkk olmustum :) Buradaki onemli nokta vucudumun genc olmasiydi! Yasim 18 idi ve metabolizmam hala duzenli calisiyordu! Ama yillarla beraber metabolizmamin tabiri caizse icine ettim :)
Daha sonra universiteyle birlikte tekrar kg aldim, kendimi saldim. Erkek arkadasla ve diger kankalarla gezmeler, tozmalar, finaller yine kg almama sebep oldu. Universite 4′te Selahattin Donmez’e gittim ve 20 kgya yakin kg verdim. O sirada universite ile birlikte cok yogun bir is hayatim da vardi, gazetede kosturmaktan ve deliler gibi calismaktan yine super zayiflamistim. Kendime guvenim gelmis, super klas giyinmeye baslamis ve kendime dikkat eder olmustum. Erkek arkadasimla da ayrilmistik.
Gazeteciligi birakip da babamin yaninda kendi sirketimizde calismaya basladigimda yine kisir dongum beni buldu! Hatta kocamla tanistim ve o yemekten bu yemege kendimi vurdum. Sanirim benim hayatim hep bu dongude gecti. Bekar hayat=zayiflik, ne zaman bir erkek arkadasim olsa onunla yenilen yemekler eglenceler= giderek kilo alma! Kocamla tanistigimda 24 yasinda 64 kgdum. Cok saglikliydim, vucudum balik etli ama gayet iyiydi, adet duzenlerim cok basarili olmasa da yine de ilacsiz devam ediyordu! Ilacsiz, lutfen buraya dikkat edin! PKOlular bilir, vucut normal kilodayken hayatiniz daha kolay! Bu yuzden doktorlar kilonuzdaki azicik bir azalmada bile hayatinizin daha guzel olacagini soyler. Doktorlara guvenin, benim gibi abuk subuk inis cikislar yasamayin :)
Ve evlendim. Evlendigimde 72 kiloydum, yine boyum kaldiriyordu bir nebze. ben disaridan bakildiginda kilomu belli etmeyen bir insanim, bu kotu birsey! Olayin vehametini algilayamiyorsunuz bu sebeple, ben ne kadar kilolu oldugumu algilayamiyordum… 1 sene haplarimi yine kullanmaya devam ettim, yemek yemeyi cok seven kocama ayak uydurdum. Gelsin gece ogunleri gitsin raki sofralari, aile yemekleri derken her gecen gun kilo almaya devam ettim! Cevremdekiler beni uyariyordu ama ben kilomun onune gecemiyordum. Spor kluplerine yaziliyordum, bir sure gidip sonra birakiyordum. Bir rutin tutturamamistim. Yalvar yakar her seferinde eve baska bir alet aldiriyordum kocama, kosu bandi, mekik aleti, pilates toplari, twist&shape! Su an oturma odam cidden bir spor salonu kivaminda :) Adam da hakli, daha allahtan belami mi istiyim :)
Her diyete basladigimda kocam ve annem destek oldu, onlari hep hayalkirikligina ugrattim. Birkac kilo veriyor sonra rahatlayinca ipin ucunu yine birakiyordum. Bir yandan da kadin dogum doktorumu ihmal etmiyordum ama. Hastaligimdan oturu her 6 ayda bir ya da her yil yapilmasi gereken kan testlerim vardi. Troid, seker ve hormon testleri! Surekli bir kontroldeydim.
Derken doktorlarim 30 yasindan once hamile kalirsam vucut saatimin daha iyi olacagini, daha sonra daha cok ugrasmamiz gerektigini soylediler. Bakin herkes icin gecerli degil bu! Benim Polikistik Over hastaligim diger kadinlarda gorebileceginizden daha agresif ve daha sert bir tur. Kanserin evreleri gibi dusunun, benimki ileri derecede, kismet…
Boylece hamilelik seruveni basladi. Hamile kalmak istediginiz ilk sene doktorlar mudahale etmiyor! Dogal surecte olur belki, bekleyelim diyorlar. Peki dedik, jasmin adli ilacimi biraktim. 1 sene icinde regllerim kendini sasirdi, kilo almaya devam ettim. Aylarca yumurtlamiyordum, bu yuzden ilk hormon ilaci seansimi gecirdim. Ilaclar basarili olamadi :( O zamanki doktorum beni basindan savdi, git kilo ver oyle gel yoksa hormon ilaclariyla iyice siseceksin dedi. Keske o zaman asilama yontemine gecseydik! Ben ipin ucunu birakip daha da kilo aldim!
Yine cok uzadi yazi :) Biliyorum belki bunaliyorsunuz uzun yazilari okurken ama tum yasadiklarimi aktarmak istiyorum sizlere! Hamile kalma surecim yarina kalsin :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder